Děsivá statistika: Počet úmrtí na koloběžkách se během roku ztrojnásobil

Nové údaje ukázaly trojnásobný nárůst počtu úmrtí při nehodách s elektrickými koloběžkami od roku 2021. Počet těžce zraněných osob se také zvýšil. Zatímco jsme v roce 2021 napočítali 228 případů, letos je číslo ještě jednou tak vysoké. Nejnovější údaje ministerstva dopravy ve Spojeném Království přicházejí po úmrtí 71 leté Lindy Davisové, která na následky nehody zemřela šest dní poté, co ji v červnu srazila e-koloběžka. Linda je však jedna z desítek osob, kteří kvůli e-koloběžkám a e-skútrům přišli o život.

 

Jak na to reaguje ministerstvo dopravy?

 

Ministerstvo dopravy proto zahájilo testování programů provozovaných soukromými poskytovateli, jako jsou Voi a Lime. Výsledky tohoto testování budou využity při tvorbě budoucí legislativy týkající se používání elektronických koloběžek. To můžeme očekávat v květnu 2024.

 

Podle ministerstva dopravy je hlavním cílem testování  "posouzení bezpečnosti a širších dopadů e-koloběžek a vývoj osvědčených postupů pro sdílené služby micro mobility". V rámci programu mohou osoby s platným britským řidičským průkazem používat pronajaté e-koloběžky na silnicích a cyklostezkách. Mimo zkušební programy zůstává používání soukromých e-koloběžek na veřejných silnicích a stezkách nezákonné. Odborníci se domnívají, že ve Spojeném království jezdí na e-koloběžkách až jeden milion lidí.

 

Účastníci kampaní proti e-koloběžkám se bouří

 

V návaznosti na nejnovější údaje o úmrtích a vážných nehodách vyzvali organizátoři kampaně vládu, aby okamžitě pozastavila testování e-koloběžek. Sarah Gaytonová z britské Národní federace nevidomých pro Sky News uvedla: "Tato čísla by měla být pro nově jmenovaného ministra dopravy Marka Harpera jasným signálem, aby urychleně zastavil testování e-koloběžek a přehodnotil novou legislativu.“ Jiní účastníci kampaně vyzvali vládu, aby zavedla legislativu, která zavede povinnost mít na e-koloběžkách registrační značky.

Další články